PRIVACY POLICY

HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information. Den information du lämnar ifrån dig är en förutsättning från vår sida för att kunna leverera din beställning.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information. 

25 maj 2018 träder en ny EU-förordning, GDPR (General Data Protection Regulation). GDPR innebär att kraven på hur företag och organisationer får behandla personuppgifter skärps, samtidigt som rättigheterna som konsument stärks. 


SAMMANFATTNING AV VÅR INFORMATIONSHANTERING

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi måste  såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress och mobilnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Här kommer en mer detaljerad beskrivning. 


VILKA SYSTEM HAMNAR DINA UPPGIFTER I?

När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. 


TRINITY

Vi använder ett system för vår webshop som heter Trinity. Det är en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlat. När du lägger en beställning på www.seasea.ax så gör du det i Trinity. 

Din beställning hamnar då i en databas hos Trinity som vi och Trinitys tekniker på Zitac Consulting har tillgång till. Zitacs tekniker kan undersöka och felsöka ordrar. 

I beställningen finns information om vilka produkter du köpt av oss med dina uppgifter.

Det är från Trinity du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order. 

DL Software  och Ålandpost kundportal. DL software är vårt butikssystem.

Ålandpost kundportal använder vi vid beställningar som skall skickas till kunder i framförallt Finland.


DINA KUNDMAIL

Vi använder MS Office för vår kundservicemail. När du mailar till aland@seasea.ax raderar vi inkomna mail senast 2-3 månader efter att vi mottagit dom. 


HUR ANVÄNDER VI DEN HÄR INFORMATIONEN?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig. Vill du inte ha information från oss så kan du enkelt via en länk i informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen. 

Uppgifterna kan vidare komma att användas för att analysera köpvanor i syfte att förse dig med relevant information och marknadsföring samt för att förbättra Sajten, betalningslösningar och betalningsprocesser. Behandling i syfte att förbättra betalningslösningar och betalningsprocesser kan inkludera behandling där dina personuppgifter, bl.a. ditt personnummer, överförs till andra bolag inom Byggplast & Båtprylarkoncernen, Kalmers AB samt tredjepartsleverantörer för att ingå som analysunderlag


VARFÖR SPARAR VI INFORMATION?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten. 


COOKIES

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg. 


INFORMATION TILL ANDRA AKTÖRER

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.


TA BORT DIN INFORMATION FRÅN VÅR DATABAS

Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas. 

Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på aland@seasea.ax


TILLGÅNG TILL, UPPDATERING OCH KORRIGERING AV DINA PERSONUPPGIFTER

Om du vill ha information enligt ovan ska du skicka begäran till oss. Begäran ska skickas till aland@seasea.ax tillsammans med vidimerad kopia av giltig ID-handling. 

Byggplast & Båtprylar och Kalmers  vill säkerställa att dina personuppgifter är korrekta och uppdaterade. Om någon av de uppgifter du lämnat till Byggplast & Båtprylar och Kalmers förändras, t.ex. om du ändrar din e-postadress, namn eller betalningsuppgifter eller om du vill säga upp ditt användarkonto, vänligen lämna Byggplast & Båtprylar och Kalmers korrekta uppgifter genom att skicka ett e-postmeddelande till: Byggplast & Båtprylar och Kalmers. Du har rätt att när som helst begära att personuppgifterna rättas, blockeras eller raderas.